• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична робота

Методична служба - дороговказ в роботі педагога

Система методичної роботи в ДНЗ № 43

/Files/images/IMG_5031.jpg

Система методичної роботи спрямована перш за все на створення активної творчої співпраці, постійного підвищення професійної майстерності педагогів, підвищення їх освітнього рівня.

В процесі роботи педагоги діють за принципом взаємодопомоги і розумної педагогічної конкуренції.

Педпрацівники умовно розподілені на групи: «майстри», «предметники», «пошуковці», «початківці», «майстри», що створює ситуацію успіху та стимулює педагогів до підвищення рівня педагогічної майстерності. Започатковано роботу педагогічного праламенту, яка є важливою складовою системи методичної роботи закладу.

Педагоги використовують елементи інноваційних технологій: ТРВЗ, РТУ «В світі гри і фантазії», технологію раннього навчання читання М.Зайцева, ейдетики, казкотерапії, нетрадиційні техніки малювання, технологію «сенд-плей»)


Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечують такі види та форми роботи:

  • система перспективного планування професійного зростання через складання проектів професійного саморозвитку на 2 роки;
  • навчання елементам педагогічного самоаналізу (робота зі схемами самоаналізу занять, режимних моментів, роботи з батьками);
  • консультації методиста, вихователів-методистів щодо використання ППД пзгідно з проблемою поглибленої роботи;
  • співпраця, допомога, співтворчість наставників і молодих педагогів, взаємонавчання та обмін досягненнями;
  • психолого-педагогічні підходи щодо планування і проведення роботи з вихователями;
  • інтерактивні форми роботи з педагогами (тренінги креативності; майстер-клас, банк ідей, педагогічний фристайл, творчі лабораторії, семінари-практикуми, мозковий штурм, педагогічні вітальні, творчі діалоги, педагогічні турніри, створення проектів, засідання педагогічного парламенту, ділові ігри, ділові ігри-стратегії;
  • /Files/images/Изображение 041.jpg

В умовах модернізації системи дошкільної освіти в Україні заклад спрямовує свою роботу на реалізацію таких завдань:

  • перебудова концептуальних підходів до організації освітньо- виховного процесу в умовах переходу на навчання дошкільників за новою Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та програмою «Впевнений старт»;
  • психолого-педагогічне проектування методичної роботи за особистісно-орієнтованою моделлю; творча реалізація завдань проекту методичної роботи на 2 роки «Від упевненого п’ятирічки – до компетентного школяра»;
  • формування професійної та ІКТ компетентності педагогів;
  • методичний моніторинг професійного зростання молодих спеціалістів;
  • створення умов для підвищення рівня освіти педагогів через навчання в педагогічних вузах;
  • сприяння поширенню наставництва, обміну досвідом між досвідченими і молодими педагогами;
  • стимулювання до самоосвіти і вдосконалення професійної майстерності;
  • підвищення активності педагогів щодо участі в методичній роботі

Проектна діяльність

Розроблено проекти:

"Від співбуття - до співтворчості" - довготривалий методичний проект щодо впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі". Розробник - вихователь-методист Бабій О.В.

"Педагогічний парламент дошкільного навчального закладу" - довготривалий методичний проект. Автор - вихователь-методист Бабій О.В.

"Найрозумніша в світі дитина" - освітньо-виховний проект розвитку інтелектуальних можливостей дитини дошкільного віку на основі технології ТРВЗ.Розробник - вихователь Ричка В.В.

"Сходинки моральності: навчаємо шляхетності" - освітньо-виховний проект соціально-морального розвитку старших дошкільників. Розробник - вихователь Красножон Т.А.

" Діти і Космос" - пізнавальний проект. Автор - вихователь Постика В.О.

" Даруй посмішку" - виховний проект емоційно-ціннісного розвитку дітей з вадами зору. Розробник - вихователь Пінаєва В.В.

" Громадянсько -правова абетка для малят" - освітньо-виховний проект.Розробник - вихователь Іванова О.Т.

"Герб і прапор закладу" - дизайн-проект. Автори - вихователь-методист Бабій О.В., вихователь Іванік С.М.

"Гімн закладу" - мистецький проект. Автори - музичні керівники Вечірко Л.І., Мороз О.М. та інші проекти.

Технологією психолого-педагогічного проектування володіє увесь педколектив.

/Files/images/SDC12603.JPG

Методичні новини

29 лютого 2012 року на базі ДНЗ № 43 відбувся семінар для вихователів спеціалізованих груп м. Олександрії на тему: «Система роботи з дітьми з особливими потребами».

Теоретичний блок представила вихователь-методист Бабій О.В. Вона розкрила основні типи порушень, які спричиняють проблеми у вихованні та навчанні дошкільнят та охарактеризувала групи дітей з особливими потребами. Підкреслила важливість інклюзивної складової в питанні соціальної адаптації таких дітей. Для учасників семінару було розроблено методичні рекомендації щодо роботи із зазначеною категорією дітей. Враховуючи те, що ДНЗ № 43 – заклад комбінованого типу з групами компенсуючого типу для дітей з вадами зору, учасників семінару ознайомили з результатами роботи закладу по корекції зорових порушень вихованців за 5 останніх років.

Практичний психолог Васильєва Н.Б. надала практичні поради щодо проведення корекційно-розвивальної та корекційно-компенсаторної роботи з дітьми, які потребують особливої уваги.

Теоретична частина була проілюстрована слайдами.

Вихователь спеціалізованої групи Кульбій Л.К. провела корекційне заняття-гру «Весняна казка в комашиному місті» за мотивами твору К.Чуковського «Муха-Цокотуха». Корекційні завдання для слабозорих дошкільнят були поєднані ігровим сюжетом та підібрані з урахуванням діагнозів, визначених лікарем-офтальмологом. Вихователь перетворила лікувально-корекційні процедури на захоплюючу гру, в якій діти виконували ролі комах-мешканців комашиного містечка: метеликів, гусеничок, жуків-сонечок, мурашок і навіть «хулігана»-павука, якого чарівною паличкою перетворили на доброго павучка.

Вихователі Туз О.В. і Красножон Т.А. провели екскурсію-презентацію офтальмологічного кабінету і предметно-розвивального середовища груп дітей з вадами зору.

Вихователь спеціалізованої групи Пінаєва В.В., поділилась досвідом роботи з питання співпраці медиків, психолога, логопеда і вихователів закладу, спрямованої на компенсацію фізичної вади слабозорої дитини, та її соціальну адаптацію в суспільстві.

Семінар пройшов під гаслом: «Хворі та інваліди прийшли в цей світ, щоб зробити нас добрішими…»

Планування освітньо-виховного процесу

Методичною службою закладу розроблено модель календарно-перспективного планування за видами дитячої діяльності відповідно до вимог Базової програми "Я у Світі".

Кiлькiсть переглядiв: 6161

Коментарi

  • віка

    2012-12-09 20:10:40

    супер......