• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Наше здоров'я

Медики і педагоги на варті здоров'я дитини

/Files/images/P1090105.JPG

Система фізкультурно-оздоровчої роботи

в закладі дошкільної освіти

ЗДО № 43 – заклад комбінованого типу з групами компенсуючого типу для дітей з вадами зору. До 2005 року пріоритетним напрямком роботи закладу був фізкультурно-оздоровчий напрямок. З 2005 року в зв’язку з відкриттям груп компенсуючого типу для дітей з вадами зору фізкультурно-оздоровча робота включає ще й лікувально-корекційну та корекційно-компенсаторну роботу . Профілактика захворювань очей проводиться і в групах дітей загального розвитку і є важливою складовою системи фізкультурно-оздоровчої роботи ЗДО № 43.

Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» - збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини. Тому фізкультурно-оздоровча робота ведеться в зазначених напрямках і здійснюється в процесі роботи з дітьми, батьками, педагогами.

Протягом останніх 10 років одним із пріоритетних завдань закладу є організація роботи за фізкультурно-оздоровчим напрямком з метою зміцнення здоров’я дітей та формування навичок здорового способу життя.

Відповідно до Програми стратегічного розвитку закладу пріоритетним питанням роботи закладу є : «Цілісний розвиток дітей дошкільного віку з пріоритетним використанням засобів фізичного виховання та корекційно-компенсаторної роботи як важливої складової інклюзивної освіти в дошкільному навчальному закладі»

Педагогічний колектив закладу наполегливо працює над :

- створенням належних умов для реалізації завдань фізичного розвитку , виховання та оздоровлення дошкільнят;

- поліпшенням ефективності освітньо-виховного процесу з фізичного виховання та наданням методичної допомоги педагогам щодо здійснення фізкультурно-оздоровчої роботи;

- створенням оптимального рухового режиму;

- забезпеченням психологічної допомоги , як важливої умови належного психічного здоров’я дитини- дошкільника;

- створенням розвивального життєвого простору груп для повноцінного розвитку дитини-дошкільника відповідно до вимог Базової програми «Я у Світі» як важливої умови соціального здоров’я дошкільників;

- інтеграція здоров’язбережувальних технологій з різними видами дитячої діяльності; формування основ культури здоров’я;

- постійний контроль за фізичним розвитком дошкільників з боку завідувача, старшої медичної сестри, лікаря-педіатра, лікаря-офтальмолога, медичної сестри-ортоптистки, вихователя - методиста;

- просвітницька робота з батьками з організації фізичного розвитку і виховання в сім’ї та питань здорового способу життя.

В закладі створено необхідні умови для здійснення роботи з фізичного розвитку дітей: фізкультурний зал , де в зимовий час проводяться фізкультурні заняття, має усе необхідне обладнання та інвентар для проведення роботи з фізичного розвитку (мати, дуги, лави, ребристі та похилі дошки, гімнастична стінка). Інвентар (великі і малі м’ячі, кеглі, мішечки з піском, скакалки, обручі, м’ячі – фітболи) в достатній кількості. Усе обладнання відповідає віковим можливостям дошкільників та педагогічним вимогам.

В літній період 2011 року добладнано спортивний майданчик необхідним обладнанням: яма для стрибків, встановлено скати, колода , ворота для гри в футбол. На території закладу обладнано літній басейн, який використовується для загартовуючих процедур в літній період. В приміщенні є стаціонарний басейн для навчання дітей плаванню. Не працює з 1994 року. Збережено усі комунікації і їх функції, але приміщення потребує капітального ремонту. Капітальний ремонт та відновлення роботи басейну планується включити в перспективний план роботи закладу.Відновлення можливе лише за підтримки управління освіти. На групових майданчиках також розміщено обладнання для рухової діяльності. В кожній віковій групі є фізкультурний модуль, укомплектований спортивним інвентарем: кеглями, скакалками, м’ячами. В усіх вікових групах наявні яскраво оформлені ростоміри, «куточки постави». В кожній віковій групі виготовлено атрибути для проведення рухливих ігор.

Фізкультурні заняття проводяться в приміщенні фізкультурної зали, ранкова гімнастика щоденно – як в музичній , так і в спортивній залі під музичний супровід .

В методичному кабінеті та у вихователів достатньо сучасної методичної літератури для організації фізичного розвитку та виховання дошкільнят. В методичному кабінеті наявні конспекти занять з фізкультури, комплекси вправ ранкової гімнастики, розробки занять з використанням елементів методики М.Єфименка.

/Files/images/P1090402.JPG

Вихователем-методистом розроблено модель фізкультурно-оздоровчих заходів та визначено здоров’язберігаючі технології в режимі дня. Адже умовами цілісного розвитку дитиниє реалізація здоров’язбережувальних технологій , які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, організації оптимального рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя , дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогами та вихованцями, самими дітьми.

Планування фізкультурно-оздоровчої роботи здійснюється з дотриманням програмних та методичних вимог.

Важливе місце у зміцненні здоров’я дітей має дотримання режиму дня та рухова активність дітей впродовж дня. Кожна вікова група працює за своїм режимом. Щоденно прийом дітей проводиться на свіжому повітрі і закінчується вечірньою прогулянкою. Денна прогулянка більш інтенсивна по рухливості і містить від 4-х до 5-ти рухливих та народних ігор залежно від віку дітей, спортивні вправи, індивідуальна робота по розвитку сили, витривалості , відпрацювання навичок стройових вправ. Організована навчальна діяльність передбачає проведення п’яти фізкультурних занять на тиждень, два з яких проводяться на свіжому повітрі. Систематично проводяться піші переходи. Щоденно з дітьми проводиться ранкова гімнастика на свіжому повітрі (в теплу пору року), «гімнастика пробудження» після денного сну та коригуючі вправи в русі.

Для коригуючих вправ в кожній групі наявні масажні килимки промислового виробництва і шиті власноруч (з каштанами, камінцями для масажу стопи) , а також виготовлено «намисто з каштанів» , яке використовується як масажери . Проводиться «щіточковий» та «губковий» самомасажі.

Діти мають спортивне взуття (чешки). Для проведення загартовуючих процедур наявний необхідний інвентар : решітки, лійки, термометр. Для сухого і вологого обтирання наявні шиті рукавички в кількості на кожну дитину. Систематично проводиться полоскання ротової порожнини після прийому їжі. Один раз на місяць проводяться Дні здоров’я., фізкультурні розваги - щотижня, раз у квартал – спортивне свято. Традиційно поєднується «гімнастика пробудження» з повітряними ваннами в русі після денного сну.

З метою повноцінного розв’язання завдань фізичного розвитку відповідно до програми «Українське дошкілляі» вихователі використовують як традиційні, так і нетрадиційні форми і методи фізичного виховання. Заняття з фізичної культури проводяться як традиційні так і нетрадиційні . Вихователі Кульбій Л.К, Вітренко Т.В., Іванова О.Т., впроваджують в практику роботи елементи методики фізичного виховання

/Files/images/P1090422.JPG М.Єфименка

Діти із задоволенням виконують вправи імітаційного характеру , вправи з різних вихідних положень. Розподіляючи фізичне навантаження протягом дня, педагоги враховують співвідношення програмового матеріалу , який планується на занятті з фізичної культури з щоденними вправами та іграми , що виконуються дітьми під час ранкової гімнастики та вечірньої прогулянок.. Вихователі використовують в роботі дитячу фітбол-гімнастику. Вправи на великих м’ячах радують дітей, сприяють розвитку фізичних якостей.

Лікувально-профілактична робота в закладі здійснюється на основі аналізу захворюваності дітей та даних щодо їх стану здоров’я і фізичного розвитку. Встановлено, що підвищення захворюваності щороку припадає на кінець жовтня-листопад та на березень-квітень місяці. Профілактиці застудних захворювань сприяє вживання в зазначені місяці цибулі і часнику до першої страви, носіння часникових медальйонів , вживання відвару шипшини, використання трав’яних подушечок під час денного сну. Температурний режим витримується в групових кімнатах , в музичній та фізкультурній залах. Систему загартування дітей в усіх вікових групах координують старша медична сестра Козловська Т.В. та лікар-педіатр Следь Н.С. Основними принципами загартування дітей в дошкільному закладі є поступове розширення впливу загартувальних чинників та збільшення часу проведення процедур. Вихователі ясельних груп практикують в роботі з дітьми умивання та миття рук водою кімнатної температури, повітряні ванни після денного сну, ходьбу по «доріжках здоров’я» , сонячні та повітряні ванни. В дошкільних групах до зазначених форм роботи додається ходіння по «сольових» доріжках , полоскання порожнини рота відваром ромашки, сольовим розчином, дихальна гімнастика, профілактична гімнастика для очей, пальчикова гімнастика, масаж окремих частин тіла, крапковий , для вух, «горіховий», «каштановий» масажі. Під час загартовуючих процедур вихователі дотримуються принципу індивідуального підходу, поступового збільшення сили подразнення, систематичності, врахування емоційного стану дитини. В зв’язку з тим , що в місті відсутнє централізоване постачання гарячої води, протягом останніх років не працює плавальний басейн. Керівником закладу поставлено завдання – після відновлення роботи плавального басейну в ЗДО № 39, організувати участь вихованців ЗДО № 43 в роботі по навчанню їх плавання на базі цього закладу, який знаходиться поряд із ЗДО № 43.

Вихователі продовжують спільно з батьками створювати нестандартне фізкультурне обладнання. Так, для профілактики плоскостопості ефективно застосовуються доріжки здоров’я, що містять квасолю, каштани, морські камінці; доріжки, на яких розміщені сліди з кутом зовнішнього розвороту носків ступні. Поряд з традиційними атрибутами для проведення комплексів вправ використовуються губки, султанчики, пластикові пляшки.

З метою розвитку інтересу до розвитку рухів вихователі застосовують елементи хатха-йоги, психогімнастику, релаксаційні вправи.

Систему охорони зору координують лікар-офтальмолог Фісан Л.М. і медична сестра-ортоптистка Горбатюк Я.Ю.

/Files/images/SAM_3067.JPG В закладі обладнано офтальмологічний кабінет, в якому створено усі необхідні умови для проведення лікувально-корекційної роботи: темна кімната для фотоспалахів та оклюзій, лікувальні апарати _ синоптофор (для корекції косоокості) амбліотренер, бівізотренер, колоротесте (для тренування м’язів очей), колоротестер ; дидактичні матеріали (шнурівки, ігри, дрібні предмети для зорових вправ). Обстеження лікарем та призначення лікувально-корекційних процедур проводиться щосереди, а протягом тижня медичною сестрою-ортоптисткою та вихователями спецгруп виконуються усі призначення лікаря.

Плідна робота педагогічного колективу дає свої результати. Гордістю закладу є спортивні досягнення сімей Чорних, Ніколаєвих, Овсієнків. Серед 15-ти вихованців закладу 11 з них відвідують секції спортивної гімнастики, 8 – карате, 2 – боксу. З них 2 - переможці та призери міських і обласних змагань зі спортивної гімнастики.

Кiлькiсть переглядiв: 2640

Коментарi